2.7.2016 – sobota: Po jedenástich hodinách pohodovej jazdy takmer výlučne po diaľniciach posádka nášho auta v zložení dvaja pretekári, jeden cross country pilot a jedna začínajúca pilotka vystúpila na parkovisku pri HQ preteku Majstrovstvá Slovenska a Česka 2016. Tie sa v tomto roku konajú na mieste ktoré je paraglidistom veľmi dobre známe a to v Taliansku cca 70 km od mora, údolí rieky Pieve, kde centrum preteku je na pristávačke neďaleko dedinky Pieve di Alpago. Celá oblasť je v podstate dolina kruhového tvaru okolo veľkého do modra zafarbeného jazera, ktorej okraje sú zakončené strmými skalami končiacimi vo výške 2500 metrov nad morom. Ešte sme sa ubytovali v typickom kamennom domčeku spoločne s ďalšími Slovákmi a pobrali sa na zaslúžený odpočinok.
3.7.2016 – nedeľa:
Prší, prší len sa leje … ale až od obeda. Dovtedy ešte prebehol úvodný
organizačný chaos a niektorí piloti sa stihli aspoň pozrieť na pláž
jazera. Nespornou atrakciou preteku sa stal kemp v lesíku neďaleko
pristávačky a HQ v ktorom bolo pod korunami stromov rozložených
nespočetné množstvo stanov, udržiaval sa táborový oheň a v ktorom ako
inak, bolo vytvorené aj miesto na čapovanie českého piva. Výčap –
samozrejme s chladením – bol umiestnený na prívesnom vozíku. Túto
kompletnú prenosnú krčmu si tu chalani spoza rieky Moravy priviezli aj
s centrálou. Tábor sa už po prvom dni pýšil názvom Sheer wood.
4.7.2016 – pondelok:
Stále prší, prší len sa leje … aj napriek tomu že predpovede hovorili
niečo iné. Organizátori im však verili a pred obedom začal vývozový
cirkus. Na štartovačke tesne pod vrcholom kopca Dolada ktorý nebolo dlho
vidieť čakali až do 15.50, keď bolo otvorené vzletové okno. Type úlohy
bol Rase to goal , to znamená spoločný vzdušný štart a trať bola dlhá
iba 36, 3 km so šiestimi otočnými bodmi krížom krážom po údolí. Na
úvod podujatia to bola príjemná rozcvička. Norton Slovák točil stupáky
tak blízko zeme a urputne, až štrajchol postrojom o zem. Našťastie si to
odniesol iba mobilný telefón, ktorý mu pri náraze vypadol a už ho
nenašiel. Vypadnutý avšak stále zabalený záložný padák ešte stihol
vytiahnuť a položiť si ho na sedačku.
5.7.2016 – utorok:
Konečne nádherne už od rána. Ešte pred otvorením okna vyskúšal rannú
termiku aj pilot s pravdepodobne najväčšou bradou na svete. Disciplína
atakujúca dĺžku 80 km bola oproti predchádzajúcemu dňu jednoduchá.
Letela sa takzvaná Pieve klasika – preskok do doliny Beluňa, otočný bod
v blízkosti Feltre a návrat na pristávačku pri Pieve.
6.7.2016 – streda:
Opäť nádherne už od rána. Organizátori však váhali z vypísaním trate
kvôli predpovedi silného SZ vetra. Na sklone mrakov bolo zrejme že vo výške
fičí, ale určite nijak dramaticky. Na štarte aj v širokom okolí boli
ideálne podmienky do ktorých odštartovalo množstvo rekreačných pilotov
vznášajúcich sa pod základňami vo výške 2 200 metrov nad morom vysoko
nad hrebeňom a dokonca postupne štartovali aj žiaci nejakej nemeckej
paraglidingovej školy. Organizátori však z nepochopiteľných príčin kolo
zrušili s odvolaním sa na nepriaznivé poveternostné podmienky, čím
doslova – ako sa neskôr v priebehu preteku ukázalo – zarezali
jednoznačne najlepší letový deň podujatia. Po jeho zrušení lietali snáď
všetci prítomný piloti po celej doline Pieve a v okolí Beluňa do
neskorých večerných hodín. Je až zarážajúce že na tak kvalitnom
podujatí akým Majstrovstva Slovenska a Česka nesporne sú došlo k tak
amatérskemu rozhodnutiu.
7.7.2016 – štvrtok:
Opäť klasika pučenia speedov v tesnej blízkosti hrebeňa bez možnosti
vymyslieť niečo iné dlhá 89,4 km. Štart na Doláde, preskok nad Beluňo,
OB v blízkosti Feltre, návrat do doliny Pieve a cik-cak po nej s cieľom na
oficiálnej pristávačke.
8.7.2016 – piatok:
Množstvo pilotov už včera poukazovalo na to že niektorý z vedúcej skupiny
leteli ponad letisko v meste Beluňo, čo bolo zakázané. Túto nespokojnosť
oficiálne predniesol Slovák Róbert Kaučárik ihneď na rannom briefigu ako
sťažnosť. Tá bola na task briefingu zamietnutá a nasledoval oficiálny
protest, ktorý sa postupne pretavil do aféry Letiskogate. V jej priebehu
padlo množstvo protestov, ich zamietnutí, pripomienok, emotívnych prednesov
aj diskusií. Celá aféra ktorá vznikla chybou organizácie a to len preto
lebo nejednoznačne definovali zakázaný priestor nad letiskom. Dnešná úloha
dlhá 54,6 km bola zrušená keď ešte neboli ani všetci piloti vo vzduchu
z dôvodu vysokého predpokladu búrok, čo sa našťastie aj potvrdilo cca
o 2 hodiny. Večer bola veľkolepá party z množstvom mäsa, vína, piva a
zeleniny na námestí malej dedinky pri pristávačke.
9.7.2016 – sobota:
Keďže českej strane chýbalo ešte jedno platné kolo na vyhlásenie ich
majstra ( potrebné sú 4 platné kolá ) muselo sa letieť aj v tento
náhradný deň. A bola to znovu a znovu opakujúca sa trať cez širokú
dolinu rieky Alpago s OB v blízkosti Feltre a s cieľom pri HQ. Nakoľko
bola celá dolina už od štartu zahalená v tieni rozpadajúcich sa mrakov do
cieľa sa podarilo dostať iba piatim pilotom na závodných krídlach. Ostatný
nemali šancu a pristávali roztrúsený po doline. Pred vyhlásením víťazov
o deviatej večer za prítomnosti zbytku pilotov ktorý ešte neodišli domov
bola vyriešená aféra Letiskogate a to tak že previnilým pilotom bola
zarátaná iba vzdialenosť po letisko v Belune. Nasledoval vyhlasovací
ceremoniál a pretek bol ukončený. Majstrom Slovenska pre tento rok sa stal
Jaroslav Jandúch, na druhom mieste skončil Štefan Vyparina pred svojim bratom
Petrom. Víťazom gratulujeme a prajeme veľa leteckého šťastia.
Priebežne celý rok, po dohode s niektorým z našich inštruktorov.
06.04. – 12.04.2024
04.05. – 10.05.2024
29.06. – 05.07.2024
24.08. – 30.08.2024
28.09. – 04.10.2024
V prípade nepriaznivého počasia dohodneme náhradné termíny.
Priebežne celý rok, po dohode s niektorým z našich inštruktorov.
Priebežne celý rok, po dohode s niektorým z našich inštruktorov.
17.05. – 19.05.2024
14.06. – 16.06.2024
15.07. – 17.07.2024
Alebo priebežne celý rok, po dohode s niektorým z našich inštruktorov.
Priebežne celý rok, po dohode s niektorým z našich inštruktorov.
06.07. – 09.07.2024 – Slovensko
V prípade nepriaznivého počasia dohodneme náhradný termín.
Priebežne celý rok, po dohode s niektorým z našich inštruktorov.
Paraglidingový klub „X-air“ Žilina
Peter VRABEC
tel.: +421 903 10 38 39
e-mail: vrabec@x-air.sk
IČO: 37 97 46 53
DIČ: 20 22 05 10 20
« December » « 2024 » |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Po | Ut | St | Št | Pi | So | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Pre všetkých záujemcov ponúkame:
na skúšobné lety, prípadne aj iné výrobky firmy Axis. Detailný popis a technické parametre padákov nájdete na stránke výrobcu https://axispara.cz/products/. Padáky si môžete zapožičať po dohovore na telefónnom čísle 0903 103 839.
Prajeme veľa pekných letov na novom, výkonnom krídle.